شناسهٔ خبر: 130899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲؛

نزدیک به ۲۴ میلیون تردد در راه‌های استان مرکزی ثبت شد

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۸۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۸۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۵۵۰ مورد از این ترددها شامل خودروهای سبک که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش دو درصدی و حدود چهار میلیون تردد شامل وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس می‌باشد.

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی تا کنون پنج میلیون و ۵۱ هزار و ۹۲۸ خودرو به استان مرکزی وارد و حدود چهار میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۴۸ خودرو از استان مرکزی خارج شده اند.

به گفته جهانی استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در جایگاه سوم ترددهای جاده‌ای بین استانی قرار گرفته که نشان از اهمیت راه‌های استان مرکزی در شبکه راه‌های کشور دارد که در این راستا، همزمان با اجرای طرح راهداری زمستانی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته فعالیت های ویژه برای افزایش سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان شروع شد.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی ۲۴۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار استان مرکزی و نقاط مستعد حادثه‌ مستقر شده اند تا ضمن تسریع در ارائه خدمات راهداری، شرایط لازم برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده را نیز فراهم آورند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه از جابه‌جایی ۲۱۰ هزار و ۷۰۲ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی خبر داد و افزود: از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۳ فروردین ماه امسال، ۱۰۰ هزار و ۳۱۸ نفر از استان مرکزی خارج و ۱۱۰ هزار و ۳۸۴ نفر به استان مرکزی وارد شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای سفرهای نوروز امسال ۲۲۰ هزار و ۱۵۹ صندلی پیش بینی شده بود.