شناسهٔ خبر: 130901 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

ترابری ۳,۸ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه این استان در عید نوروز امسال نیز پذیرای بیشترین حجم مسافر وگردشگر دریایی بوده است، اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه جاری، سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ مسافر و گردشگر از جزایر و مناطق گردشگری بازدید کردند.  

وی ادامه داد: از این میزان سفر دریایی، سه میلیون و ۲۶۳ هزار نفر مسافر و ۵۹۷ هزار و ۸۳۲ گردشگر بودند که در بخش مسافری ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.  

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در ادامه با اشاره به جابه‌جایی ۶۴۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس،  بیان کرد: در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

عباس‌نژاد گفت: طی این مدت ۳۲۳ هزار و ۷۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام و ۲۸ هزار و ۸۰۱ مسافر در بندر آفتاب جابه‌جا شدند و هشت هزار و ۴۷۷ تردد شناور مسافری در بندر لافت به ثبت رسیده است.  

وی در خصوص آمار سفرهای دریایی روز ۱۳ فروردین ماه نیز گفت: در مجموع در این روز ۵۸ هزار و ۱۱۸ مسافر و ۱۰هزار و ۶۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: طی ۱۳ فروردین ماه نیز ۱۲ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو جابه‌جا و افزون بر یک‌هزار و ۹۰۰ تردد شناورهای مسافری و تفریحی در ۱۲ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان به ثبت رسید.  

عباس‌نژاد میزان رفت و آمد مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم را ۲۵ هزار و ۹۴۹ نفر مسافر اعلام و اضافه کرد: در این روز همچنین سه هزارو ۱۱۰ مسافر از طریق بندر شهید حقانی تردد کردند. 

گفتنی است، طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.