شناسهٔ خبر: 130921 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد؛

افزایش پرواز از فرودگاه اهواز به مقاصد کیش و مشهد در ایام نوروز/ شروع سامان‌دهی محوطه فرودگاه اهواز از فردا

رزاز-مدیرکل فرودگاه های خوزستان مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: در راستای ارتقاء امنیت فرودگاه اهواز ۲.۵ کیلومتر دیواره حفاظتی کشیده شد و فاز اول دوربین‌های نظارتی لندساید نیز نصب شد. همچنین سامان‌دهی محوطه این فرودگاه از فردا آغاز می‌شود.

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهم اقدامات انجام‌شده در فرودگاه اهواز گفت: این فرودگاه از لحاظ ترافیکی، چهارمین فرودگاه کشور است که در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی اجرایی شد.

رزاز افزود: تعویض ‌ILS قدیم با سیستم جدید که به همت متخصصین، به‌صورت فشرده و شبانه‌روزی ظرف مدت ۲ماه انجام شد و عملیات فلایت‌چک نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای ارتقاء امنیت ۲.۵ کیلومتر دیواره حفاظتی کشیده شد و فاز اول دوربین‌های نظارتی لندساید نیز نصب شد.

به گفته رزاز علاوه بر این‌ها سیستم چراغ‌های روشنایی تقرب و همین‌طور سیستم کمک بصری برای خلبانان نصب شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان تصریح کرد:  چندین پروژه عمرانی نیز اجرا شد که می‌توان به احداث ۸ مأمورسرا، ۱۶ اتاق، ساختمان اداری و سالن اجتماعات اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در خصوص اقدامات ایام نوروز گفت: زیباسازی، نورپردازی و روشنایی محوطه در این ایام انجام شده و با توجه به تأکید مقام عالی وزارت با برگزاری آیین نوروز باستانی و تدارک سفره هفت‌سین در ترمینال داخلی و خارجی، نسبت به برگزاری برنامه‌های شاد نوروزی اقدام شده است.

وی تکمیل کرد: نورافشانی، اهدای گل، آذین بندی و اجرای موسیقی زنده در جهت تحقق شعار سفر شاد، ایران آباد انجام شده است.

رزاز خاطرنشان کرد: افزایش پروازها به مقاصد مشهد و کیش در ایام نوروز جهت رفاه و رضایت مسافران صورت گرفته است، همچنین به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، غرفه پذیرایی و افطاری ساده برپا شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اعلام کرد: برنامه‌های سال ۱۴۰۲ به جدیت دنبال می‌شود که در این راستا سامان‌دهی محوطه از فردا آغاز می شود، همچنین اقدامات قانونی و مناقصه پروژه بهسازی ترمینال انجام شده و تیرماه عملیاتی می شود.