شناسهٔ خبر: 130934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان خبر داد؛

تداوم پویش همراهان سفر ایمن تا دو روز دیگر در جنوب کرمان

پویش همراهان سفر ایمن جنوب کرمان  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از تداوم پویش همراهان سفر ایمن تا دو روز دیگر در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان) مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با محوریت وزرات راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین همکاری ستاد اقامه نماز در جنوب استان کرمان در ۲ نقطه از مسیر سفرهای نوروزی به ویژه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج در حال اجر است گفت: این طرح از ابتدا تا کنون با استقبال خوبی برگزار شده است.

وی هدف از اجرای این پویش را فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه‌های فرهنگی این طرح اشاره کرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر برای استراحت با هدف رفع خستگی و جلوگیری از خواب آلودگی، ارج نهادن به ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه رمضان، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ رانندگی ایمن از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

محمودی بیان کرد: ایستگاه اول پویش همراهان سفر ایمن در محل بوستان شهدای عشایر جیرفت ورودی این شهرستان از سمت هرمزگان و در کریدور جنوب به شرق و شمال و ایستگاه دوم در محور بزرگراهی خلیج فارس و در محل مجتمع خدماتی رفاهی خلیج فارس راه اندازی شده است.

محمودی افزود: برنامه‌های رصد آسمان با حضور انجمن نجوم جیرفت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهداء جوایز و... در این طرح برگزار می‌شود.

وی از طراحی و تهیه ۸هزار نقشه راه های جنوب کرمان،۱۰ هزار بادکنک با چاپ مضمون و پیامهای ایمنی ویژه کودکان و تهیه و تولید یک برنامه رادیویی ۳۰ دقیقه ای شاد و تهیه ۸ هزار سی دی از این برنامه برای توزیع در کمپهای راهداری خبر داد.

محمودی با بیان اینکه در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است از خانواده‌ها و مسافران نوروزی خواست شرایطی را فراهم کنیم تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری کنیم. مدیر کل راهداری جنوب کرمان از استقرار ایستگاههای پویش همراهان سفر ایمن جنوب کرمان تا ۱۵ فروردین ماه در جنوب کرمان خبر داد.