شناسهٔ خبر: 130937 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دمای هوا در ۲۲ استان کشور به صفر و زیر صفر درجه رسید

سرما موج سرما و فعالیت سامانه بارشی در کشور موجب شد ۲۲ استان کشور در نیمه فروردین ماه دمای صفر و زیر صفر درجه را در سردترین ساعات تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد که در این مدت ۲۲ استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

سردترین استگاه هواشناسی کشور در ۲۴ ساعت گذشته، نمدان در استان فارس  بود که کمینه دمای منفی ۷.۵ درجه را ثبت کرد.

ایستگاه آلودگی استان تهران با کمینه دمای منفی ۷.۳ درجه، پیست چمن دیزین استان البرز  با کمینه دمای منفی ۷.۲ درجه و شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۶.۸ درجه از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور در شبانه روز گذشته بودند.

قصر قند در استان سیستان و بلوچستان نیز با ثبت بیشینه دمای ۳۴.۹ درجه گرم‌ترین ایستگاه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان‌های بندان واقع در استان خراسان جنوبی و عنبر آباد واقع در استان کرمان از دیگر نقاط گرم کشور با بیشینه دمای۳۲ و ۳۳ درجه بالای صفر بودند.

استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی،‌ همدان، یزد و البرز نیز در این مدت دمای صفرو زیر صفر درجه را تجربه کردند.

سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز شرقی خبر داده روند افزایش نسبی دما برای امروز و فردا در نیمه غربی کشور و استقرار هوای خنک در نیمه‌شرقی را پیش‌بینی کرده است.