شناسهٔ خبر: 130946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری ایلام:

۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه های ایلام سال گذشته خط کشی شد

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: عملیات خط کشی پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط از راه های ارتباطی این استان در سال گذشته اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی( ایلام)؛ علی روان اظهار داشت: خط‌کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود که بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی افزود: افزایش ایمنی تردد،دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی از مزایای اجرای طرح خط کشی جاده‌ها است.

روان ادامه داد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: این اداره کل به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات این خط‌کشی‌ها  را به صورت امانی و پیمانی با استفاده از توان اکیپ‌های فعال خود انجام داده است.

روان  با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال گذشته بیان کرد: نصب  ۳۲ هزار و ۳۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی ، یک هزار و ۴۶۰ متر مربع  نصب تابلوهای اطلاعاتی و نگهداری ۱۷۵ دستگاه چراغ چشمک زن و ... از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام بوده است.