شناسهٔ خبر: 130953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته محقق شد؛

صدور بیش از ۱۴ هزار کارت هوشمند برای ناوگان باری و مسافری

کارت هوشمند مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: ۱۴ هزار و ۴۲۴ فقره کارت هوشمند در سال جاری برای ناوگان حمل و نقل عمومی این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور گفت: در این بازه زمانی(سال ۱۴۰۱) تعداد ۹ هزار و ۳۵۸ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به ناوگان وانت بار صادر شده است.

وی یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند را متمایز کردن رانندگان حرفهای و غیر حرفهای دانست و بیان کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جادهای محسوب میشود و ضریب امنیتی بالایی دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: طی یکسال گذشته تعداد ۷ هزار و ۲۹۷ فقره کارت هوشمند برای رانندگان بخش باری و مسافری تمدید و یا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارتهای تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیتهای کارتهای هوشمند رانندگان است، تاکید کرد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان می توانند برای دریافت کارت سلامت با در دست داشتن معرفینامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند.