شناسهٔ خبر: 13097 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در سفر به مازندران مطرح کرد:

کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر با احداث قطعه اول آزادراه تهران - شمال/ احداث بزرگترین تونل آزادراهی کشور در قطعه دوم آزادراه

آزادراه تهران شمال وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در قطعه اول آزادراه تهران - شمال ۲۸ کیلومتر تونل وجود دارد گفت: افتتاح این قطعه شمال سبب کاهش ۶۰ کیلومتری کل مسیر فعلی که ۹۲ کیلومتر است می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر هیات دولت به استان مازندران در جریان بازدید از عملیات احداث و اجرای تقاطع غیر هم سطح غدیر واقع در قائم شهر گفت: مازندران منطقه‌ای فوق‌العاده در کشور است که از لحاظ امنیت، غذا، محیط زیست، تامین هوای سالم و گردشگری برای کشور اهمیت زیادی دارد و باید به طرح‌های عمرانی این استان دید ملی داشت.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه مازندران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر در محورهای استان مازندران تردد می‌کنند و نیازهای این استان یک خواسته ملی است که بنده پیش از سفر به مازندران این موضوع را خدمت رئیس جمهور عرض کردم و ایشان نیز امروز طی سخنانی تمام مباحث ذکر شده پیش از سفر را تکرار و تاکید کرد.

وی با اشاره به احداث بزرگراه فیروزکوه گفت: ۱۲ کیلومتر پیچیده و سخت برای اتمام این پروژه باقی مانده است که در این ۱۲ کیلومتر دو پل و یک تونل واقع شده است. امیدواریم با تخصیص مناسب اعتبارات، این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از تهران تا قائم شهر را در بزرگراه سفر کنند.

آخوندی افزود: امروز بازدیدی از جاده پر ترافیک در عین حال زیبا و تاریخی هراز داشتم که خوشبختانه از منطقه آبشار تا آمل کارگاه‌های ساخت‌و‌ساز فعال بودند در این مسیر نیز ۱۵ کیلومتر تونل و ۳ کیلومتر پل واقع شده است که امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه که یکی از آرزوهای مردم است نهایی و افتتاح شود.

عضو کابینه دولت تدبیر امید عمومی آزادراه تهران - شمال را سومین مسیر شریانی مهم منتهی به استان مازندران بر شمرد و ادامه داد: در این مسیر از کن تا چالوس کارگاه‌های فنی ساخت و ساز مشغول کار هستند و چنانچه تامین اعتبار برای این پروژه صورت گیرد قطعه اول این پروژه به طول۳۲  کیلومتر تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد. این قطعه ۳۲ کیلومتری، سبب کاهش ۶۰ کیلومتری کل مسیر فعلی که ۹۲ کیلومتر است می‌شود. در این قطعه نیز ۲۸ کیلومتر تونل وجود دارد و همین امر سختی کار را در این پروژه دوچندان کرد. در قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز بزرگترین تونل آزادراهی کشور در حال احداث است که ۶۴۵۰ متر طول آن است و در حال حاضر مهندسان ایرانی ۳۵۰۰ متر آن را حفاری و اجرایی کرده‌اند.

وی یادآور شد: این سه مسیر شریانی شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقاط تهران را به استان مازندران متصل می‌کنند و مسئله‌ای که در این استان اهمیت دارد ساماندهی گره‌های ترافیکی در ورودی‌های استان مازندران است. بنده با تفکیک حمل و نقل درون شهری و برون شهری به شدت مخالفم و این تقسیم‌بندی‌ها را با معنی نمی‌دانم.

آخوندی با تاکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی این گونه تقسیم‌بندی‌ها کنار گذاشته شده است افزود: به تمامی همکاران و مسئولان وزارت خانه متذکر شده‌ام که به مسائل حمل و نقلی با چنین رویکردی نگاه نکنند.

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری‌های مجدانه سید هادی حسینی و کمال علی پور نمایندگان قائم شهر در مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه بهتر این پروژه‌های مهم تشکر و اظهار کرد: از تمام نمایندگان مازندران که از وزارت راه و شهرسازی دفاع کردند و این حمایت‌ها موجب شد در هفته گذشته مجددا مجلس به بنده اعتماد کند کمال تشکر و قدردانی را دارم. این اعتماد مجدد باعث می‌شود که مسئولیت بنده و همکارانم سنگین‌تر شود./

نظر شما