شناسهٔ خبر: 130972 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

تردد ۳۴۰ هزار مسافر در بنادر استان خوزستان

بنادر خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تردد ۳۴۰ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز و ایمن استان خوزستان طی روزهای تعطیلات نوروزی منتهی به ۱۲ فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: طی روزهای تعطیلات نوروزی منتهی به ١٢ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ٣۴٠ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز و ایمن استان خوزستان تردد کرده‌اند.

بهروز آقائی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال اتخاذ تمهیدات مدیریتی و اقدامات اجرایی لازم برای ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان طی بازه زمانی مذکور ٣٣٩هزار و ٩۴۵ نفر با استفاده از ٢ فروند کشتی تفریحی، ١ فروند بارج، ٧ فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز در سطح استان خوزستان تردد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ٢۵٠ هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، گفت‌ ۴۵ هزار و ٨۶۴ نفر از گردشگران نیز از اسکله‌های شماره یک تا چهار و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر نیز بهره‌مند شده‌اند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان تعداد گردشگران در شهرستان ماهشهر را نزدیک به ٣٢ هزار نفر عنوان کرد و گفت: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی شهر بندرامام خمینی(ره) و اسکله مجتمع بندری امام خمینی(ره) تحت شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

آقائی همچنین اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن خوزستان در تعطیلات نورزی عنوان کرد که در آن بیش از ١٢ هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به توانمندی‌ها، ظرفیت‌های قابل توجه دریلیی و هم‌افزایی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد برقراری گردشگری دریایی در تمام روزهای سال باشیم.