شناسهٔ خبر: 130980 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده و وزش باد در ارتفاعات البرز، خراسان رضوی و خراسان شمالی/روند افزایشی دما در تهران

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات البرز، خراسان رضوی و خراسان شمالی طی امروز خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، به تشریح شرایط جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۵ فروردین و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز سه‌شنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز، شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش‌های پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

گودرزی خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و از بعد از ظهر در برخی از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار و رعد و برق و وزش بادهای موقتی پیش‌بینی کرد.

گودرزی گفت: فردا چهارشنبه در شرق و شمال شرق و از پنجشنبه تا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش سرعت وزش باد را شاهد خواهیم بود که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

وی افزود:  امروز و فردا آب‌های جنوبی کشور مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

گودرزی درباره آب و هوای پایتخت نیز توضیح داد: تهران آسمانی کمی ابری همراه با وزش باد دارد و بیشینه دما در این استان ۲۱ درجه خواهد شد. همچنین روند دمایی در تهران افزایشی است.