شناسهٔ خبر: 130989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۵ کیلومتر عملیات ایمن‌سازی شیب شیروانی در حاشیه راه های استان قزوین اجرا شد

شیب شیروانی رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال گذشته به منظور جلوگیری از خطرات و خسارات ناشی از خروج وسایل نقلیه از راه، ۸۵ کیلومتر عملیات اصلاح و ایمن سازی شیب شیروانی در محورهای این استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، محمدحسین دشتدار گفت: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسایل نقلیه و به تبع آن افزایش جان باختگان ناشی از این گونه حوادث پرداختن به مساله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها ونظم بخشیدن به حرکت وسایل نقلیه، خط‌کشی جاده ها است که سالانه در حدود ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه ها اجرا می شود.

دشتدار ادامه داد: در سال گذشته نیز با استفاده از اعتبارات و توان تیم‌های امانی این اداره کل در ۲هزار و ۶۵ کیلومتر از راه های این استان عملیات خط‌کشی انجام شد.

وی گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی تابلوها و علائم در هدایت ترافیکی و کاهش خطرات احتمالی، این اداره کل اهتمام ویژه ای در نگهداری و تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی دارد که در سال گذشته هزار و ۴۰۴ عدد تابلوی جدید تهیه و نصب و هزار و ۷۹۹ عدد نیز تعمیر شد.

رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: اجرای ۶کیلومتر روشنایی طولی، روشنایی نقطه‌ای در ۲۱تقاطع و همچنین انجام ۲۸کیلومتر شیار لرزاننده از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها طی سال گذشته بوده است.