شناسهٔ خبر: 130994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

گاردریل ها از سطح جاده های مازندران جمع آوری می شوند

مازندران- نصب نیوجرسی معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران از جمع آوری گاردریل های محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط شامل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و دفتر فنی استانداری نیز برگزار شد تا هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمدنژاد خاطرنشان کرد: در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی مازندران جمع آوری گاردریل ها و نصب نیوجرسی را در طول سال گذشته انجام و در سالجاری نیز این طرح ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: اولویت جایگزینی نیوجرسی با محورهای پُرتردد است.

وی ارتقاء امنیت جاده ها را مهم ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات ، یکی از راه های کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

معاون راهداری ادامه داد: عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در جاده‌های این استان ادامه دارد و تاکنون عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی از محورهای استان از جمله محورهای;کمربندی غربی قائمشهر ، آمل _ محمودآباد ، آمل _ بابل ، قائمشهر _جویبار، ساری_قائمشهر ، کمربندی نکا ، محور سوادکوه و مناطق پرتگاهی محور هراز اجرایی شد.

وی همچنین از ایجاد کارگاه تابلوسازی در این اداره کل خبر داد و افزود: با ایجاد کارگاه تابلوسازی در اداره کل، علائم را بصورت امانی بازسازی و در نقاط پُرحادثه نصب کردیم.

محمدنژاد با هشدار نسبت به اینکه توجه به علائم راهنمایی توسط رانندگان بسیار کم است، یادآور شد: در ابتدای محورها بنرهایی را نصب و سرعت متوسط محور را اعلام کردیم تا راکبان با آگاهی رانندگی کنند.