شناسهٔ خبر: 130999 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اختلاف دمایی محسوس در سطح کشور از ۴.۴ درجه زیر صفر تا ۳۵ درجه بالای صفر

سرما و گرما دمای هوا در شطح کشور طی شبانه‌روز گذشته در سردترین نقطه به منفی ۴.۴ درجه و در گرم‌ترین نقطه به حدود ۳۵ درجه بالای صفر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر اساس داده‌ها ثبت شده در سازمان هواشناسی سردترین استگاه‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته، بویین میاندشت اصفهان و هادیشهر در آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی ۴.۴ بودند.

نمدان فارس با کمینه دمای منفی ۴.۲ درجه و شهر کرد با کمینه دمای منفی ۴ درجه از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور طی شبانه‌روز گذشته شدند.

گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور نیز قصر قند در استان سیستان و بلوچستان با بیشینه دمای ۳۴.۹ درجه بود که برای دومین روز متوالی گرم‌ترین ایستگاه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان‌های بستک در استان هرمزگان، بندان واقع در استان خراسان جنوبی و عنبر آباد واقع در استان کرمان از دیگر نقاط گرم کشور با بیشینه دمای ۳۱، ۳۰ و ۳۲ درجه بالای صفر بودند.

استان تهران نیز در گرم‌ترین ساعات در ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) دمای ۲۰.۷ درجه و در سردترین ساعات دمای منفی ۳.۹ درجه را ثبت کرد. به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی روند دمایی در پایتخت طی روزهای آینده افزایشی خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین برای روز چهارشنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرده و از بارش‌های پراکنده در برخی نقاط  خبر داده است.