شناسهٔ خبر: 131065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۲ماهه گذشته انجام شده است؛

رفع افتادگی ۳ هزار کیلومتر از شانه راه در شهرستان اردبیل

خط کشی البرز رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:۳ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه در ۱۲ ماهه گذشته رفع و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل مغان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۱۰هزار کیلومتر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده گفت:در این مدت ۲۷ مورد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ ماهه گذشته ۹۳ عدداز راههای دسترسی غیرمجازانسدادشده تصریح کرد: در این مدت جهت ارتقای ایمنی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل خط کشی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در این مدت در جهت اطلاع رسانی و آگاهی دهی به رانندگان تعمیرو نصب بیش از هزار متر مربع تابلوهای اطلاعاتی رادر راههای این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده ۳ هزار عدد تابلوی الزامی راهها و ۶۴۰ عدد بازتاب ایمنی در جاده تهیه و نصب شده است.

خیاوی افزود:در این مدت ۲۰۰۰ کیلومتر تابلوی انتظامی اصلاح و مونتاژ شده همچنین ۶۵۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی در راههای شهرستان اردبیل نصب شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۴۸۸ مورد گشت حریم در راهها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم تاکنون ۲۴۳ مورد ساخت و سازودرختکاری غیر مجاز شناسایی، متوقف وقلع وقمع شده،از ۳۰مورد حفاری ودرختکاری غیرمجاز جلوگیری شده و۱۱۴ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز شناسایی و از سطح جاده برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در۱۲ ماهه گذشته از جابجایی ۲ میلیون تن کالا در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد:۳۴ شرکت در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالاهستند.

خیاوی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۴۱ هزار و۹۱۶ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده گفت:۸۸۳ هزار و۲۳۳ نفر مسافر در قالب ۱۴۹ هزار و۴۸۱ سفر توسط ۲۱ شرکت مسافربری از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

وی رنگ آمیزی ۱۰۰ عدداز پایه تابلو و علائم، شستشوی ۸۹هزار علائم به صورت مستمر، نصب ۵۸۲ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد، ارتقای حفاظ انجام شده(گاردریل) به تعداد ۳۷۰ شاخه، نصب ۷۲۵ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی، تنقیه و لایروبی پل ها به تعداد ۲۰ دستگاه را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۲ ماهه گذشته برشمرد.