شناسهٔ خبر: 131072 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تعیین خط اعتباری از سوی روس‌ها برای تکمیل کریدور شمال- جنوب/رشد ۳۰ درصدی سفر با قطار در نوروز ۱۴۰۲

قطار از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به تعیین خط اعتباری از سوی روس‌ها برای تکمیل کریدور شمال- جنوب، رشد ۳۰ درصدی سفر با قطار در نوروز ۱۴۰۲ و افزایش ۶٠ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

رشد ۳۰ درصدی سفر با قطار در نوروز ۱۴۰۲

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی با جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون نفر رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد.

توافق با روسیه برای تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا تا اردیبهشت امسال نهایی می‌شود/ تعیین خط اعتباری از سوی روس‌ها برای تکمیل کریدور شمال- جنوب

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان اینکه مذاکرات با کشور روسیه برای مشارکت در راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان مهم‌ترین پروژه کریدور شمال- جنوب در حال انجام است، گفت: توافق با روس‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال نهایی می‌شود.

افزایش ۶٠ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶٠ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

۲۶ درصد واگن‌های باری کشور در اراک تعمیرات اساسی شد

مدیر کل راه‌آهن اراک اظهار کرد: تعمیرات اساسی ۲۶ درصد انواع واگن‌های باری کشور سال گذشته در راه‌آهن این شهرستان انجام شد.

رشد ۴۴ درصدی مسافران ریلی نوروز امسال در منطقه شمال شرق ۲

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: مجموع مسافر جابجا شده در در ایام پیک نوروز سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ با جابجایی ۳۹ هزار و ۶۹۱ نفر افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

ثبت رکورد جدید با ترانزیت ۸.۳ میلیون تن کالاهای غیرنفتی در ۱۴۰۱

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح گزارش وضعیت و عملکرد ترانزیت از کشور در سال ۱۴۰۱ از تحقق ۱۰.۸ میلیون تن ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی و ثبت رکورد جدید با ترانزیت ۸.۳ میلیون تن کالاهای غیرنفتی در ۱۴۰۱خبر داد.

جابه‌جایی مسافر در راه آهن جنوب شرق ۳۶ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب شرق گفت: پارسال ۲۱۴ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر از طریق راه‌آهن جنوب شرق جابه جا شدند که نسبت به ۱۵۸ هزار و ۵۲۴ نفر مسافر سال ۱۴۰۰ رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

تاکید مدیر عامل شرکت راه‌آهن بر غنی کردن اوقات مسافران

مدیر عامل شرکت راه‌آهن بر ضرورت غنی کردن اوقات مسافران با اجرای برنامه‌های شاد در ایستگاه‌های راه‌آهن تاکید کرد.

حمل حدود یک میلیون تن کالا از طریق راه آهن جنوب شرق

سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب شرق گفت: ۹۰۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا سال ۱۴۰۱ از طریق راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۸۵۲ هزار و ۱۱۴ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته است.