شناسهٔ خبر: 13109 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر هیأت دولت به استان مازندران صورت گرفت؛

بازدید آخوندی از عملیات ساخت بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور

تقاطع غیر همسطح رئیس شورای اسلامی قائمشهر گفت: برای اجرای فاز نخست تقاطع غیرهمسطح الغدیر ۲۲۰ میلیارد ریال از منابع مالی شهرداری قائمشهر هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید میرزایی امروز دوشنبه ۲۰ مهرماه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران اظهار کرد: ساخت تقاطع غیرهمسطح الغدیر شهریورماه سال ۱۳۹۱ در سه راه الغدیر که در ورودی شهر قائمشهر از مسیر جاده بابل واقع است آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر ادامه داد: برای اجرای فاز نخست این تقاطع ۲۲۰ میلیارد ریال از منابع مالی شهرداری قائمشهر هزینه شد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تملک املاک و تکمیل پروژه تقاطع الغدیر - قائمشهر را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تخصیص اعتبار ملی برای اجرای این طرح ملی ضرورت دارد.

میرزایی افزود: تقاطع غیر همسطح با قوس شبدری به دلیل گستردگی عملیات اجرایی و پیچیدگی‌های خاص فنی- مهندسی آن تاکنون تنها در کلانشهرهایی نظیر تهران، اصفهان و مشهد اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، این طرح به لحاظ شباهت ساختاری، مشابه تقاطع‌هایی است که در بزرگراه آزادگان و شهید همت تهران ساخته شده و مزیت بارز آن نسبت به سایر طرح‌ها، قرار گرفتن آن در دل طبیعت بکر مازندران است که چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.

تقاطع غیرهمسطح شبدری یکی از موثرترین راه‌ها در تقسیم بار ترافیکی است که در کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین سهولت در رفت و آمد خودروها، نقش بسیارموثری دارد.

این نوع تقاطع با ایجاد سه یا چهار قوس شبدری از پلان هوایی، شکل یک روبان را تداعی می‌کند./

نظر شما