شناسهٔ خبر: 131091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ورودی بوشهر رکورد دار تردد نوروزی در استان شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ورودی بوشهر (محور چغادک به بوشهر) را پرترددترین محور نوروزی در استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر، ورودی بوشهر (محور چغادک به بوشهر) را پرترددترین محور نوروزی در استان عنوان کرد.

اخترشناس با اعلام این خبر گفت: محور ورودی بوشهر با تردد بالغ بر ۸۴۶ هزار خودرو، بیشترین میزان تردد در سالهای اخیر و طرح نوروزی ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد و گناوه- سیاه مکان دیلم کمترین تردد را داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر افزود: تعداد تردد های نوروزی در استان بوشهر بیش از ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تردد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اوج تردد در محور های مواصلاتی استان از ساعت ۱۸ الی ۱۹ است که به ترتیب خودرو های سواری و وانت با ده میلیون و ۳۰۰ هزار تردد، خودرو های سنگین با یک میلیون و ۷۶ هزار و اتوبوس با ۹۷ هزار تردد در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند.

اخترشناس یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۲ هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی وارد استان شده اند و بالغ بر یک میلیون و ۲۸ هزار خودرو نیز به مقاصد مختلف استان را ترک کرده اند، بطوریکه در مجموع تردد وسایل نقلیه از مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ درصدی داشته است.

اخترشناس ضمن اشاره به افزایش تردد ساعتی در استان گفت: به صورت میانگین ۳۹۹ خودرو در ساعت از محور های مواصلاتی استان تردد می کنند که بزرگترین عوامل خطر زا عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیر مجاز می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: طی نوروز امسال قریب هزار تماس هم استانی ها و مسافران با این مرکز درباره اطلاعات جاده ای و راهنمایی مسیرها پاسخ داده شد.