شناسهٔ خبر: 131100 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

رفع خطر و اصلاح بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه در دولت سیزدهم/تردد بیش از ۶ میلیون مسافر با حمل و نقل‌ جاده‌ای

جاده چالوس رفع خطر و اصلاح بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه در دولت سیزدهم، تاکید وزیر راه و شهرسازی برای داشتن پیوست محتوایی برای تمامی سفرها، تردد بیش از ۶ میلیون مسافر در جاده‌ها از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه در دولت سیزدهم رفع خطر و اصلاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی، رضایتمندی مردم را یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۴۶ میلیون سفر جاده‌ای با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۲ میلیون سفر هوایی ثبت شد.

بذرپاش بر داشتن پیوست محتوایی برای تمامی خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه رفع خطر و اصلاح شود.

افزایش تردد در جاده‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی با جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون نفر رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد. وی با تاکید بر سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کاهش حوادث جاده‌ای در خصوص رفع نقاط پرحادثه‌ گفت: در سال گذشته ۳۵۰ نقطه پرحادثه رفع شد. همچنین هم‌اکنون رفع نقاط پرحادثه  در ۸۷۰ نقطه تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

تردد بیش از ۶ میلیون مسافر با حمل و نقل‌ جاده‌ای

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۹۸ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۱/۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۱/۲۳ درصد و سواری کرایه ۹/۱۴ درصد بوده است.

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازوی وزارتخانه در افزایش تولید و خدمت به کشور است

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نخستین جلسه مدیران ستادی و استانی شرکت در سال جدید راهکارها و الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ " مهار تورم و رشد تولید" را مورد بررسی قرار داد و گفت: شرکت تلاش می‌کند تا ضمن ارایه خدمات با کیفیت به جامعه هدف با ورود به بازارهای جدید، بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی و امین دولت مردمی سیزدهم در افزایش تولید و خدمت در کشور باشد.

تردد بیش از ۱۱ میلیون خودرو در محورهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد بیش از ۱۱ میلیون خودرو در محورهای استان طی روزهای گذشته خبر داد.

تردد بیش از ۳۴۳ هزار وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

تردد بیش از ۳۴۳ هزار وسایل نقلیه در سیزدهم فروردین امسال در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی به ثبت رسید که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

ثبت بیش از یک میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از ثبت بیش از ۱میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل خبرداد.

نزدیک به ۲۴ میلیون تردد در راه‌های استان مرکزی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۸۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تردد در جاده‌های ایلام ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تردد بیش از ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۶۵۶ خودرو در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز سیزدهم فروردین خبر داد.