شناسهٔ خبر: 131127 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اعلام کرد؛

بیش از ۱۰۰ هزار کاربر جدید سامانه پیش‌بینی نقطه ای در ۱۵ روز

رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین گذشته بیش از ۱۰۰ هزار کاربر جدید سامانه تلفن همراه پیش بینی نقطه ای وضع هوای کشور را از بسترهای در حال عرضه دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین گذشته بیش از ۱۰۰ هزار کاربر جدید سامانه تلفن همراه پیش بینی نقطه ای وضع هوای کشور را از بسترهای در حال عرضه دریافت کرده اند.

رهنما خاطر نشان کرد: این سامانه اسفند سال گذشته به وسیله وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت.

وی افزود: با اینکه مدت کمی که از انتشار این محصول می گذرد اما داده ها نشان می دهد که استقبال خوبی از ظرفیت های آن شده است به طوریکه تنها از ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین گذشته بیش از 100 هزار کاربر جدید نرم افزار تلفن همراه این سامانه را از بسترهای در حال عرضه دریافت کرده اند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه داد: علاوه بر این خروجی اطلاعات سامانه نشان می دهد که روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰ هزار کاربر از آن استفاده می کنند.

رهنما اضافه کرد: سامانه پیش بینی نقطه ای نخستین سامانه پیش بینی وضع هوای کشور با قدرت تفکیک مکانی ۲ در ۲ کیلومتر است که می تواند برای تمامی نقاط کشور پیش بینی نقطه ای تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده ارائه کند.

به گزارش سازمان هواشناسی، وی در ادامه با اشاره به رفع برخی مشکلات و محدودیت های سامانه عنوان کرد: در نسخه آتی این نرم‌افزار نمایش گرافیکی بهبود پیدا خواهد کرد و قابلیت های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.