شناسهٔ خبر: 131167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استان البرز پرتردد ترین استان پس از تهران در سفرهای نوروزی

البرز سفر نوروزی1402 استانهای تهران و البرز موتور تولید سفر با فاصله فاحش نسبت به سایر استانها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، در ششمین جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی به ریاست و میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در ۱۶ فروردینماه عنوان شد : این استان با توجه به قرارگیری به عنوان کوچکترین استان ایران، پرتردد ترین استان پس از تهران در بازه سفرهای نوروزی ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید  )لقب گرفت  . البرز همچنین  تا ۱۳ فروردین در تعداد فقره و تلفات تصادفات سیر کاهشی داشته است و از این حیث کاهش تصادفات و تلفات جاده ای  نیز در رتبه اول کشور قرار دارد این درحالیست که دومین استان پرتردد کشور بوده است.

در این جلسه نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز با بیان آمار تردد استان افزود : در نوروز امسال نرخ جابجایی ناوگان عمومی  ۸۰۰۱۸ نفر بوده است.

وی افزود : تعداد وسیله نقلیه ورودی درنوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز ۱۴۰۱، ۳ در صد افزایش داشته است ونرخ تعداد وسیله نقلیه خروجی در این استان نیز با ۵.۱ درصد، افزایشی بوده است.

بختیاری در تکمیل گزارش راهداری افزود : حجم کشوری تردد در نوروز امسال ۴۸۷ میلیون تردد می باشد که با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به آمار سال گذشته مواجه بوده است.

وی همچنین با اشاره به آمارهای کشوری گفت : شاخص ها حاکی ازکاهش رغبت به حمل و نقل عمومی در بین مسافران می باشد. وی در ادامه گزارش به قراردادن ۴۲ ست کامپوزیت در مسیرهای تردد عابر پیاده در فواصل بین نیوجرسی آزادراه پرتردد کرج قزوین و تهران کرج اشاره کرد و خاطر نشان کرد ۲۳ نقطه پر ریسک در استان شناسایی شد.

وی همچنین به اقدامات راهداری در بحث پویش سفر ایمن در استان و فعالیت در بخش فرهنگسازی در ایمنی سفرها پرداخت.

فرمانده پلیس راه استان نیز با اشاره به حضور ۶۰ تیم گشتی در استان بطور روزانه در ایام سفرها اشاره کرد و از افزایش عملکرد پلیس راه استان در کلیه شاخص های برخورد با تخلفات رانندگی خبر داد و افزود در مجموع ۴۱ درصد افرایش عملکرد در اعمال قانون داشته ایم.

هلال احمر استان نیز در ارائه گزارش عملکرد خود از استقرار ۱۰ پایگاه ثابت بعلاوه ۴ پایگاه موقت در ایام نوروز در محورهای چالوس در محدوده دیزین، ری زمین، بیلقان و در محور کرج-قزوین خبر داد. وی همچنین اقدامات هلال احمر البرز را در سه دسته بندی امداد و نجات، خدمات بشردوستانه و حمایتهای داوطلبانه ارائه داد.

اورژانس استان البرز نیز از ۲۵۶۷۸ تماس به مرکز اورژانس استان در ایام نوروز، خبرداد و افزود ۸۸۷۷۶۵ مراجعه به اورژانس استان  اعم از شهری و جاده ای از سوی مردم در این ایام صورت گرفته است.

اداره کل هواشناسی استان نیز با ارائه عملکرد خود از راه اندازی برنامه موبایلی پیش بینی هوا و صدور پیش بینی ۱۰ روزه مطابق با استانداردهای اعلامی سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

شایان ذکر است در پایان جلسه مقرر شد اعضای شورا اقدامات نوروزی خود را بطور مدون جهت انعکاس به وزارت راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال کنند.