شناسهٔ خبر: 131171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان

گلستان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان که از ۲۴ اسفندماه در۵۲۵۰ کیلومتر از راهها و ۲ پایانه مسافری گرگان و گنبد آغاز شد، فصل دیگری را برای این بخش در استان ورق زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای مستمر و همیشگی است و مربوط به فصل خاصی نیست بلکه در همه فصل ها با شرایط خود ادامه می یابد.

طرح محوری راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت ایمن سازی راهها و استقبال از مسافران نوروزی با توان ۴۷۰ نفر از نیروهای دو بخش راهداری و حمل و نقل به اجرا درآمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان دراین باره توضیح داد: در ایام نوروز امسال ۱۴۶ هزار و ۶۴۶ مسافر از مبداء و مقصد استان طی ۱۸ هزار و ۵۱۷ سفر جابه جا شدند.

عادل مصدقی افزود: ۱۲ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۱۸تردد نیز در این مدت انجام شد که ترددهای ورودی به تعداد ۸۴۸ هزار و ۶۱۵ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته وی، ۵۷ درصد ترددهای ورودی، پلاک های غیر بومی و مابقی بومی بوده که طی بررسی ها و بازدیدهای بعمل آمده پلاک های غیربومی بین دو تا سه روز در استان اقامت کردند.

مصدقی ادامه داد: در این ایام بیش از ۲۵ هزار و ۵۶۷ تماس با سامانه ۱۴۱ داشتیم که در این ایام به نسبت روزهای عادی بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات در این ایام مربوط به دوقشر عابر پیاده و موتورسیکلت سوارها بوده، اظهارداشت: ۱۱ عابر پیاده و ۷ راکب موتور سوار در این ایام بر اثر تصادف فوت کردند که اغلب بومی استان بودند.

به گفته مصدقی، علاوه بر ظرفیت اداری از ظرفیت نیروهای بسیجی در قالب طرح شهید عجمیان) نیز با اختصاص امکانات کنترل و مراقبت راه استفاده شد که در کاهش تصادفات موثر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه در سال گذشته برای ایمن سازی و افزایش کیفیت راهها ۱۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی جذب شد، گفت: ۸۲۰ میلیارد تومان ملی و بقیه از استان بوده که در جهت ایمنی و بهبود کیفیت راهها از جمله نصب و مرمت تابلو و علائم، آسفالت و روکش آسفالت، خط کشی ها و احداث دوربرگردان ها و تعریض و توسعه راهها، تقاطع غیرهمسطح علی آباد-فاضل آباد(تبادل غربی) در طول سال و در ایام نوروز هزینه شده است.

مصدقی ادامه داد: ۴ ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن نیز در طول راهها در ایام نوروز دایر شد که با استقبال خوب مسافران همراه بود.

وی با قدردانی از زحمات بخش خصوصی از جمله صنوف حمل و نقل در این ایام گفت: در ۱۴ فروردین اولین دیدار با امانی ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور زنگانه استاندار و دهنوی نماینده مردم و عضو هیات رئیسه مجلس، ایری نماینده مردم غرب استان، مدیرعامل شرکت تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و مدیران مرتبط استانی رقم خورد که اتفاقات خوبی در افزایش کیفی راهها ایجاد خواهد شد.