شناسهٔ خبر: 131180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

ترددهای نوروزی در محور های لرستان ۳۵ درصد افزایش یافت

تردد نوروزی اداره کل راه وشهرسازی لارستان مدیرکل راه و شهرسازی از افزایش ۳۵ درصدی میزان تردد خودروها در راه های ارتباطی این اداره کل در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی از افزایش ۳۵ درصدی میزان تردد خودروها در راه های ارتباطی این اداره کل در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

شبانی اظهار داشت : امروز بحمدلله پس از اتمام سفرهای نوروزی که همواره زمان باز آفرینش طبیعت است زیباترین هدف در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سلامتی هموطنان وداشتن سفری ایمن وخاطره انگیز بود که با تلاش راهداران سخت کوش و همیشه بیدار صورت گرفت و امیدواریم لارستان نیز توانسته باشد راه‌های امن و ایمنی را برای مردمان ایران اسلامی در ایام نوروز فراهم کرده باشد.

شبانی تصریح کرد: وضعیت تردد در جاده‌های مواصلاتی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. البته این میانگین افزایش تردد در کل راههاست  به طوری که در برخی جاده های اصلی و پرتردد حوزه استحفاظی این اداره کل این افزایش چشمگیرتر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه : این آمار توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه کشوری ثبت شده است، افزود : در نوروز سال گذشته بیش از ۱ میلیون  و ۷۳۹  هزار تردد و در نوروز ۱۴۰۲ میزان تردد ها به بیش از ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار رسیده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد : از آنجاییکه که میزان تردد های نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است اما میزان فوتی های ناشی از تصادفات در جاده ها نیز ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

شبانی در پایان ضمن قدردانی از همراهی و تعامل مسافران و رعایت اصول ایمنی و رعایت فرهنگ صحیح رانندگی جهت پیشگیری و کاهش حوادث در نوروز امسال را قابل تقدیر دانست و از از زحمات و تلاش های شبانه روزی اکیپ های راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نیز نهادهای خدمت رسان نوروز از جمله فرمانداران، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی ونیروهای بسیجی سپاه در مدت زمان نوروز تشکر و قدردانی کرد.