شناسهٔ خبر: 131182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

قریب ۱۳۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ استان یزد در ایام نوروز

عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از ثبت هزار و ۲۵۴ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ در ایام نوروز ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به هوشمندسازی جاده های مواصلاتی استان در ایام نوروز اظهار کرد: سامانه ۱۴۱ یا مرکز ۲۴ ساعته پاسخگویی به مردم در ایام تعطیلات نوروزی یکی از مهمترین اقدامات مرکز مدیریت راه های استان یزد در جهت کنترل ترافیک و افزایش ایمنی سفرها بود.

وی افزود: در مرکز ۱۴۱ علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مسافری، باری و حمل و نقل، در راستای استعلام شرایط جوی، وضعیت جاده ها، اطلاعات مسیر و فاصله بین شهرها، رسیدگی به شکایات مردم در خصوص مشکلات جاده ای نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌شد که تلاش گردید علاوه بر پاسخگویی صحیح به مردم، نسبت به بررسی تماس‌ها اقدام شود.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: ۲۱ دوربین نظارتی در راستای فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در سطح استان وجود دارد که در صورت بروز هر گونه تغییری از جمله جوی، جاده ای و ... توسط دوربین ها رصد شده و در بستر لازم نیز اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به آمار کل تماس‌های صورت گرفته در ایام نوروز بیان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فرودین ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۵۴ تماس با مرکز ۱۴۱ گرفته شده است که بیشترین تماس‌ها در مورد خرابی محورها بود.

 عقدایی گفت: سامانه ۱۴۱ همچنان نسبت به اطلاع‌رسانی به هموطنان فعال است و مردم می توانند برای آگاهی در زمینه وضعیت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای با شماره‌گیری از طریق این سامانه اقدام کنند.