شناسهٔ خبر: 131183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبر داد؛

افزایش ۷درصدی تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی یزد

مهندس رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از افزایش ۷ درصدی تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان یزد در ایام طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۷۷ خودرو از محورهای مواصلاتی استان از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین خبر داد.

رستگاری ادامه داد: میزان تردد وسائل نقلیه از محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است؛ ولی خوشبختانه فوتی‌های ناشی از تصادفات در محورهای برون‌شهری استان ۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: متوسط تردد ساعتی استان ۱۹۷ خودرو در ساعت بوده که اوج تردد هم مربوط به ساعت ۱۷ الی ۱۸ است.

رستگاری با بیان اینکه استان یزد از لحاظ تعداد فقرات تصادفات منجر به فوتی رتبه ۳ را در ایام نوروز کسب کرده است یادآور شد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی از استان در روز ۱۴ فروردین به ۷۲ هزار و ۷۶۱ خودرو رسید که سهم خودروهای ورودی به استان ۴۰ هزار و ۳۸۹  و سهم خودروهای خروجی به استان ۳۲ هزار و ۳۷۲ خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه محور مهریز - یزد در ۲۴ ساعت گذشته پرترددترین محور استان بوده است ابراز کرد: متوسط تردد ساعتی در این محور در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸۴ خودرو بوده است که با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت این محور را پیموده‌اند.