شناسهٔ خبر: 131191 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه آهن شرق خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی بارگیری در راه آهن شرق

قطار باری سرپرست اداره راه آهن شرق گفت: تناژ بارگیری در راه آهن شرق در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق علی حکامی قاسمی سرپرست راه‌آهن این منطقه اظهار کرد: کارکنان اداره کل راه آهن شرق در شرایط بد آب و هوایی و سختی های موجود در کار با تلاش و همت خود، موفق به ثبت رشد ۱۳.۸ درصدی تناژ بارگیری در این اداره کل در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۶ تن در این اداره کل بارگیری شده است، افزود: این میزان بارگیری در سال ۱۴۰۰ ، ۴ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۳۹۷ تن بوده است که رشد ۱۳.۸ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق بارهای بارگیری شده در این منطقه را سنگ آهن دانبه بندی شده، گندله آهن، کنسانتره سنگ آهن، زغالسنگ، سیمان و فلورین اعلام کرد.

وی همچنین از رشد ۱۶.۷ درصدی تعداد واگن بارگیری شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: درسال گذشته ۷۶ هزار و ۶۹۱ واگن بارگیری شده است در حالی که این آمار در  سال ۱۴۰۰ به تعداد ۶۵ هزار و ۷۳۸ واگن بوده است.