شناسهٔ خبر: 131209 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور/ افزایش دما برای فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران طی امروز و سه روز آتی در برخی مناطق کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوایی امروز جمعه هجدهم فروردین و روزهای آتی گفت: امروز روی ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر این مناطق روی ارتفاعات مرکزی البرز و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

نقشینه خاطر نشان کرد: روز یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و  شرق خراسان جنوبی بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و سه‌شنبه شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارانی می‌شود.

وی گفت: در دو روز آینده در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روز یکشنبه کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد.

نقشینه آسمان تهران را برای امروز و فردا صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید اعلام کرد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۶، فردا و پس فردا ۲۵ و دوشنبه ۲۷ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز هم ۱۵ درجه گزارش شده است.