شناسهٔ خبر: 131227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان:

۳ هزار مسافر از برنامه‌های پویش همراهان سفر ایمن در کردستان استقبال کردند

کردستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان در اختتامیه پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۲ در سنندج اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، این پویش از ۲۴ اسفندماه سال گذشته در دو نقطه از جاده‌های استان آغاز شد و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی افزایش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ایمنی سفرهای برون‌شهری در تعطیلات نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه در راهدارخانه صلوات آباد کیلومتر ۲۰ محور سنندج - دهگلان و مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آسایش در کیلومتر ۵۰ محور سنندج - دیواندره ایجاد شد و با اجرای برنامه‌هایی از مسافران نوروزی استقبال و پذیرایی کردند.

به گفته حسنی، در مجموع، بالغ بر ۳ هزار نفر از مسافرینی که در این محورهای مواصلاتی استان تردد داشتند از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان، برنامه‌های آموزشی با موضوع مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و اهدای جوایز این پویش بهره‌مند شدند.

وی افزود: پذیرایی و استراحت ویژه رانندگان و افزایش نشاط معنوی با اقامه نماز جماعت در ماه مهمانی خدا از دیگر برنامه‌های در قالب پویش همراهان سفر ایمن در استان بود.

حسنی عنوان کرد: براساس آمار، در سفرهای نورزی امسال شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در سطح استان بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: خط‌کشی مسیرها، لکه‌گیری آسفالت، شست‌وشوی علائم رانندگی از دیگر اقدامات اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای برای ایمن‌سازی جاده‌ها بوده که نقش مهمی در کاهش میزان تصادفات داشته است.

حسنی از همراهی دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم اقدامات لازم را در راستای افزایش تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی که تأثیرگذار در کاهش تلفات جاده‌ای هستند انجام دهیم.

وی از فعال‌بودن ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: میانگین کشوری در این خصوص ۳۰ مجتمع است که باید به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی یک مجتمع خدماتی رفاهی وجود داشته باشد که در حال حاضر از میانگین کشوری عقب هستیم.