شناسهٔ خبر: 131269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده های مواصلاتی این شهرستان انجام شد؛

نصب علائم ایمنی در جاده های شهرستان ارومیه

علائم،تابلو آذربایجان غربی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده های مواصلاتی این شهرستان انواع عملیات ایمن سازی توسط راهداران اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان غربی)، بصیر صادق پور با بیان اینکه علائم جاده ای نقش بسیار موثری در راه ها دارند و زبان گویای جاده ها محسوب می شوند اظهار کرد:در راستای افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی ،انواع عملیات ایمن سازی شامل لکه گیری و چاله پرکنی ،آشکارسازی نقاط پرحادثه ،ایمن سازی دوربرگردان ها ،خط کشی محورها انجام گرفت که در همین راستا می توان لکه گیری و چاله پرکنی بالغ بر ۵۰ تن آسفالت در محورهای اصلی و شریانی  اشاره کرد.

صادق پور هم چنین از رفع نقاط پرحادثه درمحور ارومیه –مهاباد خبر داد و خاطرنشان کرد: انسداد ۲ مورد دوربرگردان نا ایمن در این محور و هم چنین انسداد دسترسی های غیرمجاز توسط نیوجرسی  جهت کاهش سوانح جاده ای انجام گرفت .

این مقام مسئول ایمن سازی را بخش دیگری از عملیات اجرا شده  توسط راهداران برشمرد و تصریح کرد: آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب ۱۹ عدد بشکه ترافیکی در ۱۰ نقطه از محورهای ارومیه-سلماس ارومیه-مهاباد،ارومیه –سرو و محور شهید کلانتری انجام گرفته و به اتمام رسیده است.

سرپرست اداره با اشاره به همت جهادی راهداران در عملیات خط کشی  و   نقش بسیار موثر این عملیات در کاهش تلفات جاده ای نوروز امسال در جاده ها اظهار کرد: در همین راستا ۲۴۰ کیلومترخط کشی در محورهای مواصلاتی طی روزهای اخیراجرا شده است.

صادق پور در پایان سخنان خود اقدامات این اداره در زمینه ایمنی محورها، استقرار اکیپ ها و گشت های نظارتی ،پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها ،لکه گیری جاده ها،کاشت بالغ بر یک هزار نهال دررفوژ میانی محورهای شریانی و اجرای خط کشی را از پیامدهای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای دانست که از آغاز سال جاری تاکنون به طور متناوب و مستمر اجرا شده که خوشبختانه با تلاش مجموعه راهداری شاهد کاهش ۱۷درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با سال قبل بوده است.