شناسهٔ خبر: 131273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۵۰۰بوشهری وجه اولیه طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند

مسکن ملی بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر حائز شرایط دریافت واحد مسکونی شده‌اند و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نسبت به پرداخت وجه اولیه اقدام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی با بیان اینکه سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تعیین شده است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۴۸ هزار و ۶۰۰ نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه را ۱۶ هزار و ۲۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر تأیید شده‌اند و ۷ هزار و ۹۰۶ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون به شش هزار و ۱۸۱ نفر پروژه مسکن تخصیص داده شده است اضافه کرد: تاکنون ۴ هزار و ۵۷۹ نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.

دستغیبی تعداد متقاضیان موثر تجمیعی را ۵ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع آورده متقاضیان ۴۸۲ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن در ۴۰ شهر استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیشترین متقاضیان در شهر جدید عالی شهر به تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر ثبت‌نام و یک هزار و ۵۸۳ نفر مبلغ اولیه در مجموع به میزان ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیشترین تعداد ثبت‌نام شهر بعدی را برازجان دانست و اضافه کرد: در شهر برازجان ۸ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون یک هزار و ۸۱ نفر اقدام به افتتاح حساب نزد بانک و ۴۷۸ نفر اقدام به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان کرده‌اند.

دستغیبی شهرهای کنگان، خورموج، اهرم، گناوه و بندر دیر را پس از عالی شهر و برازجان را بیشترین متقاضیان ثبت‌نام دریافت مسکن در طرح ملی نهضت مسکن اعلام کرد و افزود: در شهر جدید نایبند یک هزار و ۸۳۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و ۵۶۷ نفر دارای شرایط اولیه هستند.

وی ادامه داد: در این شهر ۸۷ نفر مبلغ اولیه پرداخت کرده‌اند و در مجموع بیش از ۳ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع از ۶۱ هزار نفر ثبت‌نام شده در شهرهای استان تاکنون بیش از ۵۴ هزار و ۶۰۰ مورد آن تعیین تکلیف شده است اضافه کرد: در این راستا ۴۴۴ قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی تهیه شده است.

دستغیبی بیان کرد: ۳۲ هزار واحد مسکونی برای ساخت در این اراضی برنامه‌ریزی شده که برای ۲ هزار و ۴۵۷ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است.