شناسهٔ خبر: 131276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح تحول بهسازی و آسفالت در حدود ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی به ارزش هزار میلیار تومان

1.2 دبیر قرارگاه تحول بهسازی راه‌های خراسان رضوی از اجرای طرح تحول بهسازی و آسفالت در حدود ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی جعفر شهامت با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول بهسازی و آسفالت یکی از دغدغه‌های اصلی سازمانی است گفت: در سال گذشته با اجرای پروژه‌های مختلف لکه گیری ، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه، ۴۳۸کیلومتر از محورهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی استان شاهد اجرایی شدن این طرح‌ تحولی بود که با توجه به طول زیاد راه‌های نیازمند بهسازی ، انجام عملیات لگه گیری کریدورهای منتهی به مشهد مقدس جهت رفع نارضایتی کاربران راهها در اولویت قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل عمومی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان با نگاهی ویزه به اجرای این طرح پرداخته است تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهامت گفت: خراسان رضوی با هدف کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک جاده‌ای و همچنین افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران برگاه منور رضوی، طرح تحول بهسازی و آسفالت را اجرایی کرده است و در سال جاری نیز پیگیر عملیاتی شدن و ادامه اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

وی افزود: اجرای لکه‌گیری ، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۱۸۵ کیلومتر از محورهای غرب استان و اجرای لکه گیری ، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۱۸۳ کیلومتر از محورهای جنوب استان اجرایی شد.

به گفته شهامت،  لکه گیری، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۵۳ کیلومتر از محورهای شمال استان و ۱۷ کیلومتر از محورهای شرق استان اجرایی شده است.

دبیر قرارگاه تحول بهسازی راه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه طول راه های این استان بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی رتبه سوم کشور از نظر طول راه‌ها را داراست و از نظر تردد مسافر و ترانزیت بار نیز جزو استان‌های نخست کشور به حساب می‌آید و اجرایی شدن طرح تحولی آسفالت جاده‌ای در گسترش ارتباطات روستاها و همچنین در تسهیل در تردد جاده‌ای در محورهای مختلف استان بسیار حایز اهمیت است.