شناسهٔ خبر: 13130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخوان عبداللهیان مطرح کرد؛

عزم ملی برای اجرایی‌کردن مفهوم حقیقی بازآفرینی شهری

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی در باره برگزاری همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری مورخ ۲۳ مهرماه در محل کتابخانه ملی شهر تهران تأکید کرد: بازآفرینی مفهوم بزرگی است که علاوه بر توجه به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی به بازنگری خدمات شهری و حقوق شهروندی نیز می‌پردازد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره توضیح داد: بازآفرینی تنها به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی توجه نکرده و بر امورات دیگری همچون خدمات شهری و حقوق شهروندی نیز متمرکز است، همانطور که از نام این فرآیند مشخص است سیاست‌ها و برنامه‌های نهادهای مربوطه در حوزه بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی با کمک الگوهای دیگر و رویکردی جدید باید تغییر کرده و بازنگری شود.

اخوان عبداللهیان در ادامه تأکید کرد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها مفید بوده و می‌تواند گستردگی دامنه فعالیت در این بخش را در ذهن همگان روشن سازد، سمینارهای مشابه فردا علاوه بر فراهم‌کردن بستر مناسب برای بررسی موضوعات جدید می‌تواند فرهنگ و اعتقاد لازم برای توانمندسازی نقاط محروم هر استان را بین مسئولان ایجاد کند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین پیشنهاد کرد: بهتر است این نوع همایش‌ها در سطح کلان‌ کشور با نشست‌های تخصصی در هر استان به صورت متداوم برگزار شود تا مفهوم حقیقی بازآفرینی بین تمامی مسئولان نهادینه  شده و مشخص کند که هر استانی باید در چه فضایی ورود پیدا کند.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری برای عملیاتی شدن نتایج و اهداف به دست آمده از همایش‌ها و نشست‌های این چنینی در کشور اعلام کرد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها باعث یکی شدن اهداف  و آشنایی بیشتر با مفهومات گسترده بازآفرینی شده و عزم ملی را برای پیشبرد و عملیاتی ساختن آنها بالا می‌برد./

نظر شما