شناسهٔ خبر: 131318 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در ۷ استان کشور/کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۰ فروردین پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات البرز سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های مناطق جنوبی کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای بعد از ظهر فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور ابتدا بارش‌ها در مناطق غربی آغاز می‌شود و روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور تقویت خواهد شد.

به گفته رفیعی در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی و  سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش خواهند داشت و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های بوشهر و غرب استان فارس شاهد بارش باران خواهند بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد سبب گرد و خاک می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط را برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور و در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای امروز هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: این مناطق از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایشی دما را تجربه می‌کنند. 

رفیعی افزود: آب‌های دریای خزر امروز مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: در برخی ساعات وزش باد شدید شده و موجب خیزش گرد و خاک در مناطق جنوبی تهران می‌شود.

به گفته رفیعی بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۴ درجه بالای صفر می شود و کمینه دما هم ۱۴ درجه بالای صفر رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی سردترین نقطه در کشور را دشت نمدان در استان فارس با دمای منفی ۳ درجه و دیزین بالا و بلداجی با دمای منفی ۲ درجه اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهر هامون با دمای ۳۷ درجه و شهرهای زهک و زابل در استان سیستان و بلوچستان و برازجان در استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۶ درجه گرم‌ترین نقاط کشور بودند.