شناسهٔ خبر: 131322 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بانک مسکن:

برنامه‌ فروش خانه‌های تملیکی بانک مسکن در حال پیگیری است

علی عسکری سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه برخی از واحدهای خالی بانک به عنوان واحدهای مازاد در برنامه فروش قرار دارد، گفت: با توجه به مصوبه مولدسازی و همچنین بندهایی در بودجه ۱۴۰۲ بانک پس از اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نسبت به فروش این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد کرد.

علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسئولیت بانک مسکن برای عمل به سیاست دولت برای ساماندهی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره و خرید و فروش با اشاره به اینکه این خانه‌ها در بانک‌ها دو بخش دارند توضیح داد: بخشی از خانه‌های خالی در حکم خانه‌های سازمانی و عمدتا محل استقرار شعبه‌های بانک و محلی برای آموزش و دوره‌های آموزشی بانک است و بانک به لحاظ محدودیت قانونی امکان استفاده از آن را ندارد. برخی از واحدها نیز واحدهای تملیکی بانک و به عنوان واحدهای مازاد شناخته شدند که بانک مسکن برنامه فروش آنها را در دست اجرا دارد.

سرپرست بانک مسکن ادامه داد: با توجه به مصوبه مولدسازی و همچنین بندهایی در بودجه ۱۴۰۲ بانک پس از اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نسبت به فروش این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد کرد. با این شرط بانک مسکن آگهی فروش واحدهای تملیکی را  از طریق جراید و رسانه‌ها در حال پیگیری قرار داده است.

عسکری با تاکید بر اینکه بانک مسکن برنامه‌ فروش خانه‌های تملیکی را دارد و از آنها به عنوان بورس بازی استفاده نخواهد کرد، توضیح داد: بیشتر آنچه به عنوان خانه‌های خالی است مربوط به واحدهایی می‌شود که احداث و یا ساخته شده اما با هدف ایجاد سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای استفاده است که سازمان مالیاتی به دنبال آن و اخذ مالیات از آنها واحدهاست.

وی تصریح کرد: جلساتی با سازمان امور مالیاتی برگزار کردیم و لیست خانه‌های خالی بانک مسکن که ارایه شده است، امکان فروش و اجاره ندارند.