شناسهٔ خبر: 131370 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید خلیج فارس را متلاطم می‌کند

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور باصدور هشدار دریایی سطح زرد از وزش باد نسبتاً شدید خبر داد که موجب افزایش ارتفاع موج و ایجاد تلاطم در خلیج فارس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج دریا از شب سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته جاری موجب افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر در سواحل و بین ۱/۵ تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر می‌شود.

این سامانه نواحی شمالی خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر را در بر می‌گیرد.

احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر و  آسیب دیدن شناورهای سنگین از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

با توجه به مخاطرات جوی این سامانه جوی اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی ضروری است و باید تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل در نظر گرفته شود.