شناسهٔ خبر: 13138 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران مطرح کرد:

بهره‌برداری از سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۵/ مقابله با گردش‌کارهای خلاف ضوابط شورای‌عالی شهرسازی و معماری

مسعود حمزه ای مدیركل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی با اعلام بهره برداری از سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده ۵ از ابتدای سال ۹۵ تاکید کرد: با بهره برداری از این سامانه امکان تحلیل و گردش کارهای خلاف ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری فراهم می‌شود.

مسعود حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اهداف طراحی و اجرای سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده ۵ در تمامی استان‌های کشور گفت: دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی سامانه مکانیزه کمیسیون ماده ۵ را با اهداف یکسان سازی فرآیند گردش کار کمیسیون ماده ۵ در سطح کشور، سرعت در انجام کار کمیسیون برای جلوگیری از گردش کارهای خلاف ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری و در نهایت امکان تحلیل داده‌های تغییرات مربوط به کمیسیون ماده ۵ به زودی بهره‌برداری می‌کند.

مدیركل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی افزود: به ازای هر شهر یک کمیسیون ماده ۵ وجود دارد که تغییرات را در طرح‌های تفصیلی شهرها انجام می‌دهند و این تغییرات به ظاهر جزیی به لحاظ وسعت و تعداد شهرها ممکن است در مقیاس کلان سیستم شهرسازی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

حمزه‌ای ادامه داد: می‌توان با این سیستم مکانیزه در هر لحظه میزان تغییرات ایجاد شده روی طرح تفصیلی بر اثر تصمیمات کمیسیون ماده ۵ را به صورت مرتب و آنلاین پایش و کنترل کرد. همچنین با بهره‌برداری از این سامانه بخشی از مشکلات نظارت به صورت مکانیزه برطرف می‌شوند.

وی درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفت: طرح سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده ۵ به عنوان طرحی مطالعاتی دنبال می‌شود و در حال حاضر نمونه اولیه آن برای مدیران شهرسازی و معماری استان‌ها به نمایش گذاشته شده است تا در صورت داشتن نواقص احتمالی، نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام شود.

حمزه ای  گفت: پیش‌بینی ما برای بهره‌برداری از این سامانه ابتدای سال ۹۵ خواهد بود. /

نظر شما