شناسهٔ خبر: 131448 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور/وزش باد شدید و افزایش نسبی دما در نیمه شرقی برای روزهای آتی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی برای سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد و از وزش باد شدید در نیمه غربی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور، جو آرام است. همچنین، از بعدازظهر امروز مناطقی از شمال‌غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی برای سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد و از وزش باد شدید در نیمه غربی کشور خبر داد.  

رفیعی توضیح داد: فردا، بارش‌ها در استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور نوار غربی بارش دارد که این بارش‌ها شامل شمال خوزستان، غرب لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه بارش در شمال‌غرب بوشهر، شمال‌غرب فارس، غرب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران تداوم دارد که شدت بارش‌ها برای شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و قزوین پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی، پنجشنبه علاوه بر رگبار و رعدوبرق شدید، احتمال ریزش تگرگ وجود دارد و در مناطق مرکز، جنوب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر، وزش باد شدید همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای تهران امروز آسمان تا قسمتی ابری است و در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و گاهی غبار رقیق پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، بیشینه دمای امروز تهران ۲۶ و کمینه دما فردا ۱۵ درجه بالای صفر خواهد بود.