شناسهٔ خبر: 131453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبر داد؛

خط کشی هزار و۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

نصب بیش از 2500  تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های مرکز استان معاون راهداری استان اردبیل گفت: هزار و۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سال گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محورمغان با بیان اینکه در مدت یاد شده در جهت ارتقای ایمنی راهها رفع افتادگی ۲هزار و۶۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی استان رفع و اصلاح شده گفت:در این مدت ۳۱۸ عدد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده تصریح کرد:در مدت یاد شده ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه ها ونقاط پربرخورد استان نصب شده است.

معاون راهداری استان اردبیل از تسطیح ۸هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی و روستایی را درسال گذشته یادآور شدو اظهار کرد:۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل بطور مستمر توسط راهداران نگهداری شده است.

هاشمی با هدف اطلاع رسانی و آگاهی دهی به رانندگان از تهیه،نصب و اصلاح ۳هزار و۸۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای استان خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۸ هزار عدد تابلوهای الزامی در جاده های استان نصب شده است.

وی گفت:در این مدت بیش از هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،مجازی و پلاستیکی در راههای اصلی و روستایی اسان نصب شده است.

معاون راهداری استان اردبیل رنگ آمیزی بیش از ۴ هزار عدد از پایه تابلو و علائم،تهیه ونصب ۲۲ عدد از چراغ های چشمک زن و پلیسی، مونتاژ و اصلاح ۵هزار و۸۰۰ عدد تابلوهای انتظامی،شستشوی ۱۳۵ هزار عدد از علائم،تعمیر ۴هزار و۳۰۰ شاخه ازگاردریل های آسیب دیده ونصب ۴ هزار و۳۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها و رفوژ میانی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سال گذشته برشمرد.

هاشمی بااشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه ها و نقاط پربرخورد نصب شده افزود:در این مدت ۲هزار و۸۰۰ عدد بازتاب نیز توسط راهداران در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان نصب شده است.