شناسهٔ خبر: 131457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته انجام شد؛

توزیع ۱۵۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان بین راکبین موتورسیکلت در مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از توزیع ۱۵۰۰عدد کلاه ایمنی رایگان در سطح شهرهای استان در یک سال گذشته با هدف ارتقای ایمنی تردد و فرهنگ عبور و مرور راکبان موتورسوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازمازندران ، ابوالفضل صفری اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل کشاورزی و افزایش تردد موتورسواران در محورهای روستایی و به منظور تداوم فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات این دسته از کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی موتورسواران این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به این منظور ضمن ارائه آموزش‌های لازم درخصوص تاثیر مثبت استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، نسبت به ارائه هشدارهای لازم درخصوص تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی در خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی اقدام می‌شود.

صفری با اشاره به این مطلب که استفاده از موتورسیکلت به خاطر شرایط و فعالیت‌های کشاورزی و سهولت در رفت و آمدها زیاد می‌باشد بر ضرورت رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راکبان و بویژه استفاده از کلاه ایمنی برای سلامت و حفظ جان شان تاکید کرد.

گفتنی است این اقدام شایسته فرهنگی و حفاظتی برای راکبان موتورسیکلت‌ها با حضور فرمانده پلیس راهور ، فرماندار ، امام جمعه شهرستان ها برگزار شد.