شناسهٔ خبر: 131462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۹۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری خراسان جنوبی

208836.jpg معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۹۱۳۳۱ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی،محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز طرح جابجایی مسافری نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، با انجام ۹۰۱۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان، تعداد ۹۱۳۳۱ مسافر جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سفر انجام شده ۷.۲ درصد افزایش و مسافر جابجا شده ۳ درصد کاهش داشته است.

حاجی صفری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۴ اسفند ماه با تعداد ۶۴۳۵مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز یکم فروردین ماه با ۱۷۸۴ مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

حاجی صفری ادامه داد: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، تعداد ۴۲۷۱۶ مسافر با ۳۷۴۶ دستگاه ناوگان وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته ۲.۱ درصد ناوگان ورودی به استان افزایش و ۶.۲ درصد مسافر ورودی به استان کاهش داشته است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۶۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل می باشند، اظهار کرد: تعداد ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۲۱۶ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

 معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت های شرکتهای حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com  و www.payaneha.ir  فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از شروع طرح نوروزی سال جاری سامانه لیست انتظار مسافرین برای متقاضیان سفر با ناوگان اتوبوسی فراهم شده که به محض باز شدن لیست توسط هر یک از شرکت های حمل و نقل مسافر مبدا تقاضای سفر، اطلاع رسانی به مسافر از طریق پیامک انجام می شود.

حاجی صفری ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکتها ، ناوگان اعزامی و رانندگان از آغازین روزهای طرح نوروزی در طول مدت اجرای طرح در پایانه های مسافری و محورهای مواصلاتی استان با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل صورت می پذیرفت.

 حاجی صفری خاطر نشان کرد: علاوه بر سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ، مسافرین گرامی می توانند از طریق Qr-code مندرج بر روی بلیت های صادره توسط شرکت های حمل و نقل ، ضمن اتصال به سامانه ۱۴۱ نسبت به ثبت شکایات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات به آنها اقدام کنند.