شناسهٔ خبر: 131465 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار قرمز هواشناسی برای رگبار شدید باران و ذوب برف‌ها/انسداد راه‌های روستایی و ایجاد اختلال جدی در سفرهای بین شهری

آبگرفتگی معابر سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح قرمز برای هفت استان کشور از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی خبر داد که موجب انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید را در برخی مناطق کشور به همراه دارد.

این سامانه روز چهارشنبه استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و روز پنج‌شنبه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر به صورت گسترده از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

بارش‌های شدید موجب انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و ... می‌شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری و اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو توصیه کرده است.