شناسهٔ خبر: 131470 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به دنبال رگبار شدید باران

رگبار سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد که منجر به ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به دنبال رگبار شدید باران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، دو روز چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید می‌شود.

تمرکز این سامانه روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان و همدان خواهد بود.

روز پنج‌شنبه نیز خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، جنوب اردبیل، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران و گیلان درگیر این سامانه می‌شوند.

این شرایط جوی موجب آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از دیگر مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.