شناسهٔ خبر: 131479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته انجام شد؛

خط کشی بیش از هزار و ۲۱۷ کیلومتر از محور های مواصلاتی لرستان

خط کشی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت : طی سال گذشته، با هدف ایمن سازی بیش از هزار و ۲۱۷ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه اداره کل اشاره کرد و اظهارداشت: با هدف ایمن سازی راه های استان، طی سال گذشته  بیش از هزار و ۲۱۷ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی به نصب ده هزار و ۲۴۶ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳۲۷ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما،  ۳ هزار و ۹۹۳ عدد چشم گربه ای، ۳ هزار و ۶۶۷ عدد استوانه ایمنی، ۶۴۷ عدد بشکه ایمنی و  دو هزار و ۶۹۲ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

 شیروانی تصریح کرد: ایجاد شیار لرزاننده به طول ۲۴۸ کیلومتر، جمع آوری و تعمیر گاردریل به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر، تهیه و نصب ۴ کیلومتر و ۵۲۰ متر و آشکارسازی ۱۵۹۲ کیلومتر گاردریل، تهیه و نصب ۱۴ کیلومتر و آشکارسازی ۱۸۴۵ عدد نیوجرسی نیز بخش دیگری از عملکرد یکساله استان در حوزه ایمنی بوده است.

وی اضافه کرد: احداث ۸ کیلومتر  و ۳۰۰ متر روشنایی جدید و نگهداری و به روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در حوزه صیانت از حریم راه ها نیز در این مدت ۱۹۸۰ پرونده  بررسی شده که ۱۳۰۹  فقره منجر به صدور مجوز و ۹۳۹ فقره مورد مخالفت قرار گرفته است.