شناسهٔ خبر: 131506 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

خطر وقوع سیل برای نیمه غربی کشور طی ۲ روز آتی

سیلاب.jpg کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش‌های پراکنده رگباری در بسیاری از استان‌ها از خطر وقوع سیل در نیمه غربی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در  گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه 21 فروردین ماه خبر داد و گفت: برای امروز بارش‌های پراکنده به شکل رگباری در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه و کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی است.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گستره و شدت بارش‌ها برای نیمه غربی کشور انتظار می‌رود که بارش‌ها به شکل رگباری و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و چون در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهد، سبب آب گرفتگی معابر در سطح وسیع خواهد شد که به همین دلیل هشدارهای سح قرمز و نارنجی منشتر شده است.

رفیعی خاطر نشان کرد: هشدار قرمز برای ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان صادر شده که بر اساس آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انسداد راه‌های روستایی به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی و وقوع سیلاب را به همراه دارد و ساکنان این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی این هشدارها در سطح نارنجی هم منتشر شده و نیمه غربی کشور سطح هشدار قرمز و نارنجی را در بر می‌گیرند و ساکنان این مناطق باید از توقف و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها به شکل جدی خودداری کنند.

رفیعی آب‌های جنوبی کشور و شمال خلیج فارس را برای روز چهارشنبه مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: مناطق غربی دریای خزر هم برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم است

وی آسمان امروز تهران را کمی تا نیمه ابری و ابری دانست و از وزش باد همراه با غبار در برخی ساعات خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: بیشینه دمای تهران ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود که نسبت به دیروز ۴ درجه افزایش خواهد داشت و کمینه دما نیز امروز صبح به ۳۰ درجه بالای صفر رسید.