شناسهٔ خبر: 131507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

جذب بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهداری استان بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از جذب ۶ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهداری استان خبر داد و گفت: این رقم به معنای تخصیص ۸۵ درصد اعتبارات استان در این حوزه می باشد و امیدواریم تا قبل از پایان سال مالی میزان تخصیص به ۱۰۰ درصد هم برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از جذب ۶ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهداری استان خبر داد و گفت: این رقم به معنای تخصیص ۸۵ درصد اعتبارات استان در این حوزه است و امیدواریم تا قبل از پایان سال مالی میزان تخصیص به ۱۰۰ درصد هم برسد.

اخترشناس با اشاره به تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات ملی گفت و افزود: رقم اعتبارات ملی ۴ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال بوده که عمده آن در حوزه راهداری و نگهداری راه ها هزینه شده است.

به گفته وی، ۲ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبارات استانی معادل ۸۵ درصد جذب شده است.

اخترشناس با بیان اینکه ایجاد، نگهداری و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل به عنوان شریان‌های توسعه اقتصادی نیازمند اعتبار است خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم میزان تخصیص اعتبارات راهداری استان جهش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به رشد ۲۳ درصدی اعتبارات این اداره کل در سال ۱۴۰۱ یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ میزان تخصیص اعتبارات ۴۵ درصد بود که برای سال ۱۴۰۱ به ۸۵ درصد رسیده و امیدواریم تا پایان سال مالی حتی به تخصیص ۱۰۰ درصدی برسد که می تواند نقش بسزایی در تکمیل پروژه های موردنظر داشته باشد.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۴۷ پروژه استانی در قالب ۷ طرح تملک دارایی یادآور شد: از مهمترین این پروژه ها می توان به اصلاح پیچ های حادثه خیز جاشک، دو بانده شدن محور دیلم- بهبهان، اجرای آسفالت های حفاظتی، تعمیرات ابنیه فنی و بهسازی راههای روستایی استان اشاره کرد.