شناسهٔ خبر: 131512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تهیه و نصب بیش از ۳۲ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه های استان ایلام

نصب تابلو مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از تهیه و نصب بیش از ۳۲ هزار و ۳۰۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی در راه های استان ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۳۰۰ عدد تابلو اخطاری،انتظامی ،مسیرنما و ..... در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای در راه های استان نصب شده است.

وی با اشاره به تعمیر و مرمت بیش از ۸ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی طی سال گذشته افزود: تابلوها و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، پیشآگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جادههای ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی استان تاثیر دارد.

چشمه خاور تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته(۱۴۰۱) بیش از سه هزار و ۸۶۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای استان تعمیر و یا نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت به منظور آگاهی دادن و مسیرنمایی صحیح به رانندگان و در نتیجه افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از محورهای استان خط کشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: در راستای افزایش ایمنی محورهای استان عملیات هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی،لکه گیری، آرام سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده نیز در سال گذشته انجام شده است.