شناسهٔ خبر: 131529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های استان قزوین اجرا شد

روکش آسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سال گذشته۴۰کیلومتر از راه های این استان با اجرای عملیات روکش آسفالت بهسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: این میزان روکش آسفالت در محورهایی چون آزادراه قزوین-زنجان، قزوین-آبیک، قزوین-شامی‌شاپ، قزوین-بوئین‌زهرا-ساوه، آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت، رحیم آباد-دانسفهان-بوئین‌زهرا-اشتهارد، و دانسفهان-شامی‌شاپ-ابهر اجرا شده است.

وی اضافه کرد:اقدامات مربوط به نگه‌داری راه ها در سه بخش لکه گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی انجام می شود.

آسیابی ادامه داد:طی سال گذشته علاوه بر انجام ۴۰کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، عملیات لکه گیری در سطح ۵۱ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد.

وی، آسفالت حفاظتی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد:در سالی که گذشت همچنین ۳۹ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، فوگ‌سیل و اسلاری‌سیل در راه‌های  اصلی و شریانی استان انجام شد.

به گفته آسیابی آسفالت حفاظتی به منظور افزایش مقاومت سایشی و لغزشی و نیز بهسازی موقت رویه های موجود آسفالتی و بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت سرعت و سهولت اجرا و نیاز محدود به ماشین آلات و تجهیزات آسفالتی مقرون به صرفه‌تر است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان آسفالت مصرف شده برای لکه گیری راه های استان طی سال۱۴۰۱، هفت هزار و ۳۰۰تن آسفالت گرم و ۲هزار و ۲۰۰تن آسفالت سرد بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:تمام این اقدامات در بخش نگهداری راه ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، طول عمر جاده ها و  کاهش استهلاک خودروها با اولویت جاده های شریانی انجام شده است.