شناسهٔ خبر: 131538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد؛

اجرای ۱۰۲ پروژه راهداری در البرز

اجرای پروژه های راهداری معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: امسال ۱۰۲ پروژه در بخش‌های مختلف این حوزه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی اظهار کرد: امسال ۱۰۲ پروژه در حوزه‌های مختلف راهداری با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۸۱ پروژه در قالب اجرای قرارداد درحال انجام و ۲۱ پروژه در مرحله برگزاری مناقصه است، گفت: ۱۹ پروژه در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، ۲۲ پروژه در حوزه نگهداری راه‌ها، ۲۰ پروژه در حوزه ایمنی راه و حریم، ۳۱ پروژه در حوزه راه‌های روستایی و ۱۰ پروژه هم مربوط به حوزه ماشین‌آلات است.

این مسئول با توضیح اینکه اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می‌شود، افزود: در جهت ایمن‌سازی راه و حریم پروژه‌هایی از قبیل ایمن‌سازی محور کیانمهر- ماهدشت(حفاظ و روشنایی)، تهیه و نصب حفاظ کامپوزیتی تیرهای روشنایی آزادراه تهران- کرج- آبیک، انجام عملیات پرس افقی سرخط سیستم روشنایی آزادراه تهران- کرج، خرید چراغ چشمک زن، اجرای روشنایی نقطه ای، ایجاد ارتباط رادیویی تونل کندوان، خط کشی راه‌ها و ... جزئی از اقدامات در دست اجراست.

پرورشی تصریح کرد: در حوزه نگه‌داری ابنیه فنی راه‌ها اقداماتی از قبیل تعمیر و مرمت تونل امیرکبیر و تونل کندوان در محور کرج- چالوس، اجرای نقب هدایت آب‌های سطحی زیرگذر پل فردیس، دیوارچنیی محدوده خرگوش دره، احداث دیوار حائل در نقاط بحرانی، تعریض آزادراه تهران- کرج- قزوین محدوده زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی تا پل سوم خرداد، مرمت ابنیه فنی و آبشستگی راه‌های شهرستان طالقان و.. انجام می‌شود.

معاون راهداری البرز گفت: در حوزه راه‌های روستایی اجرای پروژه‌هایی از قبیل تعریض و بهسازی محور سهیلیه، احداث و روکش محور امیرنان به کذلک، آسفالت حفاظتی راه‌های سطح استان، لکه گیری، روکش آسفالت راه های روستایی ولیان به اسکلدره، نظرآباد به خرم آباد، تکمان به سپهر- سهیلیه  از راه آهن تا سه راه لشکرآباد(محور قزلحصار)، آسفالت حفاظتی محور تهراندشت، احداث و بهسازی محور سیبستان، بهسازی و روکش آسفالت محورهای شهرستان اشتهارد(محور قزلو- کنگ- پلنگ آباد- جعفرآباد- فردآباد به مختارآباد- جارو و قشلاق) و ... در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حوزه اداره ماشین‌آلات نیز بازسازی و راه‌اندازی ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول گفت: در حوزه نگه‌داری راه‌های استان نیز پروژه‌هایی از قبیل تعریض جاده قزلحصار به طول ۶ کیلومتر، لکه گیری، درزگیری و روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه کرج- قزوین محدوده پل فردیس تا تیر شماره ۲۰۰ و آزادراه کرج- قزوین باند شمالی محدوده پل حصارک تا پل شهر جدید هشتگرد و باند جنوبی محدوده کارخانه سیمان آبیک تا پل نظرآباد، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده مخصوص از سمت پل کلاک به سمت تهران، لکه‌گیری و روکش آسفالت از محدوده گردنه شهرستان طالقان تا شهرک، درزگیری، روکش حفاظتی از محدوده شهرک به روستای جوستان طالقان و.. اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها خدمت‌رسانی به مردم و کاربران جاده‌ای است و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار این پروژه‌ها در موعد مقرر به پایان برسند.