شناسهٔ خبر: 131557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

اصلاح نقاط حادثه خیز در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت استان در ایام‌ نوروز، اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی را یکی از اولویت های این اداره کل برای کاهش تصادفات اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  آذربایجان شرقی؛ علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در جلسه تدوین و ابلاغ اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۲ این اداره کل گفت: به رغم محدودیت های موجود در حوزه منابع، می توانیم با ماشین آلات خود مجموعه راهداری استان نسبت به نقاط حادثه خیز اقدام کرده و گام های خوبی برداریم.

وی با اشاره به نقش بهسازی راه های مناطق محروم در کاهش مهاجرت و تثبیت جمعیت این مناطق افزود: روستاها کانون تولید در کشورمان هستند و ما می توانیم با ساخت یا بهسازی راه ها، در رونق تولید نقش داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه اضافه تناژ مصالح ساختمانی حمل شده به راه های استان آسیب می زند، بر لزوم تعبیه باسکول و کنترل تناژ در این زمینه تاکید کرد.

شکری معاون‌ توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه گفت: کار کردن در راه های استان با اشل های مادی قابل توجیه نیست، چرا که این خدمات مصداق خدمت به خلق بوده و کار کردن در این‌ حوزه عبادت محسوب می شود.

تیمورزاده معاون حمل و نقل اداره کل هم با تاکید بر لزوم افزایش تعداد بارنامه ها و جلوگیری از فرار بار گفت: بودجه پروژه های عمرانی از محل درآمدهای اداره کل است و برای به سرانجام رسیدن پروژه ها باید بحث جلوگیری از فرار بار جدی گرفته شود.

رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز خطاب به روسای ستادی و  شهرستان ها گفت: ثبت آمار عملکرد می تواند به بهبود عملکرد و رفع نواقص کمک کند و به همین دلیل باید با جدیت پیگیری شود.