شناسهٔ خبر: 131562 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه آهن شرق عنوان کرد؛

کاهش مدت زمان توقف قطارها با اجرای پروژه کمربندی سالار_شادمهر

قطار ترانزیت ریلی ترانزیت نفتی سرپرست اداره کل راه آهن شرق اجرای پروژه کمربندی سالار_شادمهر را گامی بلند در راستای توسعه حمل‌ونقل ریلی در راه آهن شرق دانست و گفت: تکمیل این طرح در کاهش مصرف سوخت به دلیل کمتر شدن مدت زمان توقف قطارها موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی سرپرست اداره کل راه آهن شرق در بازدید از پروژه کمربندی سالار_شادمهر، موارد ایمنی کار در جوار خط گرم راه آهن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

حکامی قاسمی در توضیح عملیات اجرایی پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار ـ شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر بیان کرد: با تکمیل این طرح صرفه‌جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقصدهای کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای این پروژه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در جابه‌جایی بار و مسافر اظهار کرد: خوشبختانه نگاه مدیرعامل محترم و مسئولین راه‌آهن حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساخت‌های ریلی سنگان است که نویدبخش روزهای بسیار روشن و خوب برای  راه آهن شرق است.