شناسهٔ خبر: 131564 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی طی جلسه ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد؛

توسعه ناوگان هوایی و ارزش‌گذاری حقوق مسافر در سال ۱۴۰۲

0 وزیر راه و شهرسازی در نشست با رئیس و معاونان سازمان هواپیمایی کشوری بر توسعه ناوگان هوایی و ارزش‌گذاری حقوق مسافر در سال ۱۴۰۲، توسعه زیرساخت‌های مناسب، ارتباطات بین‌المللی، ارتباط با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاونین استاندارد، هوانوردی، توسعه و حراست سازمان هواپیمایی کشوری جلسه ای با موضوع بررسی و واکاوی صنعت هواپیمایی کشور  و گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ در ساختمان دادمان برگزار شد.

طی این جلسه گزارش عملکرد تحلیلی از وضعیت پروژه‌های مهم سال ۱۴۰۱ از جمله حج ۱۴۰۱، نوروز۱۴۰۱، اربعین ۱۴۰۱، جام جهانی و سایر اقدامات و رویدادهایی که در این حوزه در طول سال ۱۴۰۱ رخ داده بود، به صورت جامع و کامل به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد.

برنامه‌های پیش‌رو برای سال ۱۴۰۲ نیز مطرح شد و با توجه به این‌که امسال، سال اول برنامه هفتم است، موضوعات و شاخص‌هایی که از سوی وزیر مورد تأکید بود به عنوان سرفصل ارائه شد.

در این راستا خط مشی‌ها و موارد معین به هیئت‌رئیسه سازمان هواپیمایی ابلاغ شد و مقرر شد برنامه ها با مبنا و محورهای گفته شده انجام شود و گزارش ماهانه به وزیر راه و شهرسازی ارائه شود.

مهم ترین این موضوعات توسعه ناوگان هوایی و تحول در حوزه ناوگان هوایی کشور در حوزه بار، حوزه مسافر و حوزه هلی‌کوپتر بود .

همچنین حقوق مردم، حقوق  مسافر، توسعه زیرساخت‌های مناسب، ارتباطات بین‌المللی، ارتباط با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اهم موضوعات مورد توجه وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان منشور برنامه ۱۴۰۲ مطرح شد.